کاغذ رنگی

دشمن ترین دشمن من

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۴۷ ب.ظ
داشتم فکرمیکردم که چی بنویسم که ناگهان به این آیه از قرآن کریم برخوردم:

« اولئک کالانعام بل هم اضّل سبیلا»

آنها همانند چهاپایانند بلکه از آنها گمراه تر و پست ترند.

یه کمی رو این آیه دقیق شدم.یعنی چی که از بهایم هم پست ترند؟مگر نه اینکه انسان اشرف مخلوقات است؟پس چه چیزی باعث میشود که این اشرف مخلوقات از چهارپایان هم پست تر شود.

تو همه این کند و کاو ها به یک کلمه رسیدم: نفس

شگفت زدگیم بیشتر شد وقتی که دیدم حضرت علی (علیه السلام) هم به این نکته اشاره کرده اند.

حضرت در جایی میفرمایند:  أعدی عدوّک نفسک الّتی بین جنبیک

دشمن ترین دشمن تو نفس تو است که درون توست.

میدونید نفس یعنی چی؟یعنی خود یعنی من.یعنی اینکه من خودمم که میتونم کاری کنم که اشرف مخلوقات باشم و یا پست ترین اونها.یعنی من خودمم که میتونم خودم رو عاقبت به خیر کنم یا عاقبت به شر.یعنی من خودمم که میتونم...

اصلا تو یه جمله تو این دنیا هر گلی زدیم به سر خودمون زدیم.

پس دیگه خود دانیم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۱
سید احسان حسینی

سید احسان حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی